Ana Sayfa Gündem PlayStation 5 Pro ile PSSR ve 4 kat performans artışı geliyor!

PlayStation 5 Pro ile PSSR ve 4 kat performans artışı geliyor!

0

PlayStation 5 Pro konsolu ile alakalı yeni bilgiler gelmeye devam ediyor. Son gelen haberlere nazaran PS5 Pro, performans tarafında mühim oranda iyileştirme ve yükseltme teknolojisi PSSR ile beraber gelecek. Konsolun oyuna bağlı olarak 60 FPS yada 120 FPS oyun deneyimi sağlayacağı, ışın seyretme tarafında ise 4 kata kadar performans artışının sunulacağı belirtiliyor. Sony’nin PS5 Pro’yu muhtemelen Eylül ayında mevcut PS5’e nazaran büyük bir performans artışı ile piyasaya süreceği söyleniyor. Şimdiye kadar sızan bilgilere nazaran PS5 Pro’da 8 çekirdekli Zen 2 CPU, 30 WGP’ye (60 CU) haiz GPU, 18 Gbps hızında çalışan 16 GB hafıza ve 256 bit kalınlığında hafıza veri yolu bulunuyor.

Bununla beraber Moore’s Law Is Dead (MLID) yayınladığı yeni videoda GPU, makine öğrenimi ve Sony’nin hususi yükseltme teknolojisi ile alakalı ayrıntıları ortaya çıkardı. PS5 Pro ışın izlemede 4 kat performans artışı sağlayabilir Trinity kod adındaki PS5 Pro’nun GPU tarafında temel PS5`te bulunan grafik çekirdeğine nazaran yüzde 45’lik bir performans artışı sağlamış olduğu iddia ediliyor. PS5 Pro GPU’sunun ışın izlemede temel PS5’e nazaran 2 ila 4 kat daha iyi bulunduğunu bildiriliyor. PS5 Pro’ya meydana getirilen mühim bir eklemenin de 300 TOPS 8-bit hesaplama kapasitesine haiz kuvvetli bir hususi makine öğrenimi mimarisi olacağı bildiriliyor.

Ayrıca 67 TFLOPs 16-bit yada 33,5 TFLOPs 32-bit kayar nokta performansına haiz bulunduğunu bildiriyor. Referans olması açısından; temel PS5 ve Xbox Series X sırayla 10,28 ve 12 TFLOPs olarak derecelendirilmiş durumda. PS5 Pro ile PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) geliyor PS5 Pro’nun yükseltme için DLSS benzeri hususi bir teknoloji kullanacağı belirtiliyor. MLID’e nazaran “PlayStation Spectral Super Resolution” olarak adlandırılan ve makine öğrenimi ile hızlandırılmış bir “Temporal Anti-aliasing Upscale” teknolojisi konsolda yer alacak. PSSR`nin en çok 4K çözünürlüğü desteklediği sadece gelecek sürümlerde 8K benzer biçimde daha yüksek çözünürlüklerin de destekleyeceği bildiriliyor. Yukarıdaki belgeden de görüleceği suretiyle Sony, PSSR’yi AMD’nin FSR 2 teknolojisi ile karşılaştırıyor. Ayrıca PSSR, giriş ihtiyaçları açısından DLSS ve FSR’ye fazlaca benziyor, HDR’yi destekliyor ve dinamik çözünürlükle çalışıyor. Dinamik çözünürlük yardımıyla performans sorunları yaşanması halinde oyundaki istikrarın korunması amaçlanacak. Tüm bu bilgiler oldukca iddialı ve hoş benzer biçimde görünse de tamamının söylentilere dayandığını unutmamak gerekir.

Bu bilgiler doğru olsa bile nihai üründe Sony’nin daha değişik bir konfigürasyon ve özellikler sunması her vakit mümkündür. Ek olarak PS5 Pro için söylenen ışın seyretme performansına değinmek gerekiyor. Konsolun RDNA 3 ve 3.5 mimarili bir GPU`ya haiz olacağı söyleniyor. RDNA 3 temelli RX 7900 XTX, RDNA 2 tabanlı RX 6900 XT’den yalnızca yüzde 36 daha hızlı. Bilindiği suretiyle PS5, RDNA 2tememli bir GPU`ya haiz ve Pro versiyonda RDNA 3 GPU olsa bile RT performansını bahsedilmiş olduğu kadar artıracak başka bir şeylerin olması gerekiyor. Daha önceki bir sızıntıda PS5 Pro GPU’sunun RDNA 4’te bulunan birtakım RT teknolojilerini içerebileceği söyleniyordu. Bu, bahsi geçen performans artışının arkasındaki güç olabilir.

Kaynak: https://www.donanimhaber.com/harici-baglanti?url=https%253a%252f%252fin.ign.com%252fplaystation-5-1%252f203751%252fnews%252fplaystation-5-pro-new-details-surface-online-including-significant-performance-improvements-and-ps-u

Erişilebilirlik Araçları

Exit mobile version